Satılan Öger değil, Türkiye’nin Avrupa’daki imajı, milli değeri ve de geleceğidir.

Dışarıdaki kötü veya bozuk imajımızı turizm yoluyla düzeltebileceğimizi veya düzeltmenin yegane yolunun turizmden geçtiğini hiç kimse inkar edemez. Bir önceki yazımda Öger‘in satışını analiz ederken fotoğrafa çok yönlü bakmaya çalıştım. Amacım Öger’i satın alan Thomas Cook’u kötülemek veya zararlı bir firmaymış gibi göstermek değil.

Elbette Thomas Cook veya TUI gibi şirketler pazardaki paylarını büyütecek kısaca kendi menfaatlerini düşünecektir. Bundan daha doğal ne olabilir ki? Türkiye’den para kazandıkları sürece de biz onlar için çok kıymetli olmaya devam edeceğiz. Uzun yıllardır turizm fuarlarına gidiyorum, ülkeler ve kentleri ziyaret edip turizm adına araştırmalar yapıp yazılar yazıyorum. Türk şirketlerinin pazarda nasıl var olma mücadelesi verdiğini çok iyi biliyorum. Öger Tur konuyu doğru anlamak için çok taze bir örnektir.

Bu örnekler bitmeyecek hatta çoğalacaktır. Türk tur operatörleri başta Almanya olmak üzere birçok Avrupa kentinde adeta bizim milli gururumuz olmuşlardır. Öger bunlardan biri hatta en önemlisiydi. Burada belki biraz milliyetçilik yapmış olacağım ama Avrupa’da, Rusya’da veya rekabette olduğumuz bir dünya coğrafyasında nereye giderseniz gidin en işlek caddesinde Öger gibi bir milli şirketimizin mağazası var. Vitrini Türk bayraklı, Türkiye otellerinin afişleriyle dolu.. Kendi sınırlarınız ötesine gittiğiniz de büyük bir gururdur. Bu durum bizim gibi gelişmekte olan ülkelerin dışarıdaki imajı açısından da büyük kazançtır. Yazdıklarımı teyit eden bir mektup aldım Polonya’dan.

Turizmci Efe Türkel bakın ne diyor? “Türkiye’nin herkesin bildiği gibi en önemli 2 milli davası var: Biri Kıbrıs diğeri sözde Ermeni soykırımı meselesidir. Her iki konuda da zafer ile ayrılmak için Avrupa’da çok yoğun lobi faaliyetleri sürdürmektedir. Ermeni lobisi 2014 yılına kadar tüm Avrupa ülkelerinde, sözde soykırımı kabul ettirmek ve inkarını da suç olarak yasallaştırmak için yoğun çalışma başlatmıştır. Aynı şekilde Rumlar ve Yunanlılar Türkleri Ada’dan atmak için yoğun lobi faaliyetleri sürdürmektedir. Ancak Türkiye’nin bu lobi faaliyetlerinde önemli bir silahı vardır. ‘O’ da “TURIZM”… Türkiye’ye tatile giden ve Türkiye’yi seven sempati duyan milyonlarca Avrupalı var. Biz lobi faaliyetlerimizde bu gücümüzü kullanmalıyız. Türk tur operatörleri için Türkiye’ye turist getirmek her şeyden öte bir MİLLİ GÖREVDİR. Yaşadığımız ülkelerin insanlarına ülkemizi sevdirmek ve onları bir Türk dostu yapmak, ülkemizin geleceği için önem taşımaktadır”

Artık daha ne söylenir bilmem ki… Benim İçim sızlıyor. Eminim ki Vural Öger‘in de içi yanıyordur. Kolay değil, gözü gibi bakıp büyüttüğü dev şirketini sattı. Vural Öger’in bu ülkeye Türk turizmine katacağı çok şey var daha. Umarım küsüp köşesine çekilip gitmez.

Artık Öger Tur İngilizlerin oldu Hayırlı uğurlu olsun. İnşallah ülkemize turizm alanında katkı sağlamaya tıpkı eskisi gibi devam eder. Sonuç olarak, dünya coğrafyasında söz sahibi olan, ülkesini adam gibi temsil eden Türk bayraklı şirketlerin sayısı çok fazla değil. Almanya gibi yabancı düşmanlığının hızla arttığı ülkede bir daha Öger gibi bir markayı yaratmak maalesef mümkün olmayacak. Olsa bile yıllar alacaktır. O halde bize düşen sayıları çok az kalanları korumak, kollamak değil mi?

Bir kez daha altını çiziyorum ki, bu tür satışlar sıradan bir şirketin bir başkasına masumane satışı değildir. Kurumlar gözünde evet bu tür satışlar ticaridir ve son derece de masumanedir.

Satılan Öger değil, Türkiye’nin Avrupa’daki imajı, milli değeri ve de geleceğidir.

YORUM YAZ

Yorumunuzu yazın
Adınızı girin